تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

رئیس جمهور پیگیر خواسته‌ها و رفع مشکلات جامعه پرستاری است

رییس دفتر ریاست جمهوری در آیین روز پرستار گفت : دکتر احمدی‌نژاد تاکیدکرده‌اند ضمن حمایت از خواسته‌های جامعه پرستاری کشور ٬ به طور جدی پیگیر خواسته‌ها و رفع مشکلات این قشر بزرگ بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، اسفندیار رحیم مشایی عصر روزجمعه در مراسم روز پرستار در تالار وزارت کشور ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ، سلام گرم محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور  را که به دلیل مشغله کاری و سفر استانی کرمانشاه نتوانسته بود در این آیین شرکت کند ، به پرستاران حاضر در مراسم رساند.

وی اظهار داشت که رییس جمهور تاکید کرده‌اند ضمن حمایت از خواسته‌های جامعه پرستاری کشور ٬ به طور جدی پیگیر خواسته‌ها و رفع مشکلات این قشر بزرگ بوده و هستند.

رییس دفتر رییس جمهور در ادامه به درخواست‌های جامعه پرستاری که در آیین امروز به آن پرداخته شد نیز اشاره کرد و گفت : تعیین تعرفه‌های پرستاری از جمله خواسته‌های مهمی است که از این نظر فاصله زیادی با برخی مشاغل هم سطح آن وجود دارد و ضروری است نسبت به تعدیل این فاصله اقدام موثری به عمل آید.

وی به توجه ویژه رییس جمهوری به این خواسته اشاره کرد و گفت احمدی‌نژاد تمام تلاش خود را برای تحقق این خواسته انجام داده تا فاصله شغلی پرستاران با بخشهای همسو با آن به حداقل کاهش یابد.

تعیین معاونت ویژه پرستاری در وزارت بهداشت و درمان دیگر خواسته پرستاران بود که در آیین امروز به آن اشاره شد. مشایی در این خصوص نیز اظهار داشت : براساس قانون ، تعداد معاونت‌ها در یک وزارتخانه مشخص و از اختیار دولت خارج است که بتواند معاونت جدیدی در یک وزارتخانه ایجاد کند. در واقع ایجاد یک معاونت منوط به حذف یک معاونت دیگر است که این مساله نیز مشکلات خاص خود را دارد.

رییس دفتر ریاست جمهوری افزود : براین اساس ریاست جمهوری بر ایجاد قائم مقام وزیر در امور پرستاری در وزارت بهداشت را تاکید کردند که این نیز در طی ۲ روز گذشته تحقق یافت تا یکی از خواسته‌های مهم جامعه پرستاری اجرایی شود.

مشایی از وزیر بهداشت ،‌ درمان و آموزش پزشکی که در مراسم حضور داشت خواست این بخش تازه تاسیس را با امکانات مورد نیاز پشتیبانی کند تا بخش پرستاری کشور نیز با امید و انگیزه بیشتری به کار خود بپردازد.

وی در ادامه به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش پرستاری کشور اشاره کرد و گفت : سرمایه‌گذاری در این بخش در واقع سرمایه‌گذاری در بخش سلامت جامعه است و ازرش سرمایه‌گذاری را دارد.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد : هزینه‌کردن در بخش پرستاری ، کمک موثری به حوزه سلامت جامعه است زیرا اگر جامعه‌ای خواهان پیشرفت و توسعه است باید جامعه‌ای سالم و سرزنده باشد.

وی تصریح‌کرد :‌ جامعه‌ای که از شاخص‌های سلامت بهره کافی نبرد ،‌ توان کافی برای پیشرفت و توسعه را نخواهد داشت.

مشایی افزود : از این رو هرچه دولت برای جامعه پرستاری هزینه کند ، برای اعتلای جامعه سرمایه‌گذاری کرده است. در واقع حمایت از پرستاران یک تکلیف عقلی ، مسئولیت ملی و یک وظیفه شرعی و دینی است.

وی درادامه سخنان خود به نوع و ویژگی خاص شغل پرستاری نیز اشاره کرد و گفت :‌ مساله روحیه پرستاری و احساس انسانی که در این شغل وجود دارد مساله مهمی است که خاص بودن و ارزش بالای این شغل را نشان می‌دهد.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه این ارزش شغلی با هیچ معیار سنجش اداری قابل اندازه‌گیری نیست ، افزود : پرستاری یک منبع جوشان از عشق و محبت است که اگر دغدغه‌های این شغل رفع نشود ، ایفای این عشق و محبت به طور کامل تحقق نمی‌یابد.

مشایی در عین حال از پرستاری به عنوان  نماد عشق ورزیدن  یاد و اظهار امیدواری کرد که بتوان با رفع مشکلات این قشر ، شاهد رونق فعالیت در جامعه پرستاری کشور باشیم.

منبع :  خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۳۰۳۲۹۰۶۴

تعداد بازدید : 1008
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه