تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

حفظ پرده بکارت بعد از ازدواج – مشکلات جنسی و عدم باروری

بر اساس تحقیقات انجام شده در بین برخی زوج های جوان ، مشکلی تحت عنوان ازدواج های به وصال نرسیده گزارش شده است این مشکل اولین بار توسط بالینت تحت مقاله ای بنام بخش دیگر طب با عنوان ازدواج های به وصال نرسیده مورد توجه قرار گرفت .

در واقع ازدواج به وصال نرسیده به ازدواج هایی گفته می شود که زوجین با حفظ پرده بکارت ، تا مدتها نمی توانند رابطه جنسی درستی بر قرار کنند تا جایی که به سردی جنسی و کاهش میل جنسی ، افسردگی زوجین و ناباروری می انجامد و در صورت عدم درمان مناسب ، ممکن است طلاق را به دنبال داشته باشد .ارتباط جنسی نا مناسب medicalpdf.ir

از  عوامل حفظ بکارت بعد از ازدواج در ایران می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱ – ذهنیت ناخوشایند و نادرست نسبت به مسایل جنسی و یا بی تفاوتی به ارتباط جنسی

۲ – ترس و استرس زیاد از مقاربت دردناک .

درمان ازدواج های به وصال نرسیده :

از آنجا یی که مشکلات جنسی اغلب از کمبود اطلاعات و یا وجود باورهای غلط و ترس نشات می گیرد درمان ازدواج های به وصال نرسیده معمولا شامل دوره های آموزشی و درمانی در سطوح مختلف متناسب با نیاز دختران و پسران می باشد که توسط تیم مشاوران تخصصی ارائه می شود و نیازمند حوصله کافی ، همکاری و صرف زمان خواهد بود .

در ابتدا لازم است مشکلات جنسی زوجین توسط مشاوران مناسب مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و به متخصص زنان یا آندرولوژی جهت بررسی علل جسمی ، ارجاع داده شوند . در این مرحله همزمان با درمان دارویی و رفع مشکلات جسمی دوره های آموزشی نیز پی گیری می شود.

دوره آموزشی تکمیلی در درمان ازدواج های به وصال نرسیده ، عمدتا شامل موارد زیر خواهد بود :

  • آموزش اولیه در رابطه با کالبدشناسی و نحوه کارکرد اندام‌های تناسلی زن و مرد.
  • در صورت نیاز ، آموزش های لازم جهت کنترل انزال و کاهش زود انزالی مردان .
  • آموزش مناسب روش های ملاعبه و تحریکات جنسی بدور از فشار و الزامی برای برقراری  عمل جنسی به همراه  ارتباط کلامی و غیرکلامی جهت افزایش رضایتمندی جنسی بین زوجین .
  • آموزش و اجرای وضعیت‌های مختلف جهت رسیدن به مناسبترین پوزیشن در برقراری  رابطه جنسی ، بدون اینکه ضرورتا مقاربت را به اتمام برسانند. ( در این مرحله زوجین اعتماد به نفس کافی بدست می آورند که قادر و حاضر به نزدیکی می باشند.

در آخر بر اساس پژوهش های انجام شده در کشور ، نیاز به راه‌اندازی و گسترش مراکز تخصصی مشاوره جهت آموزش روابط جنسی به عنوان بخشی از آموزش‌های پیش از ازدواج و مراکز درمان مشکلات جنسی تحت نظارت سازمان‌های ذیربط ضروری به نظر می‌رسد .

برگرفته از : مقالات کلینیک سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی شاهد

نویسنده :admin
تعداد بازدید : 1181
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه