تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

انزال زودرس و راه های درمان انزال زودرس

بطور طبیعی مردان با توجه به سن و شرایط جسمی ، طی تحریک جنسی بین سه تا ده دقیقه به ارگاسم می رسند . البته همواره مردان تمایل زیادی برای طولانی نمودن زمان رسیدن به ارگاسم از خود نشان می دهند

در یک ارتباط جنسی مناسب جدا از مدت زمان تحریک ، مهمترین نکته کیفیت ارگاسم و همزمانی آن برای طرفین می باشد

به تعبیری انزال زودتر از دو دقیقه بر خلاف میل فرد و خارج از کنترل ، را انزال زودرس می نامند . در بیشتر موارد ارضای جنسی زود هنگام مرد ، قبل از ارضاء زن را به انزال زودرس تعبیر می کنند که یکی از شایعترین اختلالات جنسی به شمار می رود . انزال زودرس دائمی ، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت خود شخص یا شریک جنسی‌اش منجر می‌شود. لذا لازم است هر دو طرف در طلب بهبودی باشند ، تا ضریب موفقیت افزایش یابد .

انزال زودرس و راه های درمان انزال زودرس

برخی از عوامل انزال زودرس در مردان :

۱ – انزال طبیعی بر اساس شدت تحریک و هیجانات جنسی ، که معمولا در اولین ارتباطات جنسی حادث می شود و به مرور زمان و استمرار ارتباط جنسی مناسب به حالت عادی و مناسب در خواهد آمد .

۲ – اضطراب و استرس از مهمترین عوامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان می باشند.

۳ – مشاهده فیلم های مستهجن و خود ارضایی در دوران مجردی نیز تاثیر زیادی در انزال زودرس فرد خواهد داشت .

۴ – به تاخیر انداختن و فواصل زیاد بین هر نزدیکی و رابطه جنسی که در این صورت با افزایش شدت احساسات جنسی کنترل یکباره آن در زمان نزدیکی بسیار مشکل خواهد شد .

از دیگر عوامل موثر در انزال زودرس می‌توان به توقعات غیر منطقی جنسی از خود ، اختلال در نعوظ ، افسردگی های طولانی ،

مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد

درمان انزال زودرس :

بطور کلی باید به مرد فرصت داد تا اطمینان رسیدن به تحریک جنسی طولانی را بدست اورد و همزمان با آن به زن یاد داد که با رویا پردازی و احساس لذت هرچه بیشتر ، زود و به آسانی تحت تأثیر قرار گرفته و تحریک شود .

۱ – راهکار دارویی انزال زودرس : داروهای متعددی جهت بهبود عملکرد انزال وجود دارند از جمله :

داروهای ضد افسردگی نظیر سیتالوپرام و سرترالین که دارای عوارض موثر در تأخیر انزال می باشند و می تواند انرال را تا یک ساعت به عقب می اندازند . این دارو سه ساعت قبل از نزدیکی می تواند مورد استفاده قرار گیرد . اما مصرف دوز بالای آن عوارض دیگری نظیر حالت تهوع ، بالا رفتن فشارخون و تپش قلب را نیز ایجاد می کند.

همچنین مصرف رزرپین – سرپازیل – در شب موجب تاخیر در رفلکس انزال می شود . علاوه بر این داروهای آرام بخش نظیر دو میلی گرم دیازپام – والیوم – با کاهش سطح پاسخ جنسی و هیجانی به انزال دیرتر کمک می کنند همچنین گه گاه داروی ویاگرا نیز توصیه می شود .

البته لازم است توجه داشته باشید هر دارویی با اثر روان گردانی یا تداخل در سیستم عصبی همراه باشد ، ممکن است موجب نا توانی جنسی در آینده شود.

۲ – درمان رفتاری انزال زودرس :

الف ) روش فشار دادن به طریق ماسترز و جانسون : زمانی از این روش استفاده می شود که مرد دراز کشیده و زن د ر بین پاهای مرد قرار دارد . در این حالت با نزدیک شدن به لحظه ارضا ، زن آلت تناسلی مرد را با انگشت شست که بر روی خط میانی سر و تنه آلت قرار دارد ۳ یا ۴ ثانیه فشار می دهد . این فشار میل به انزال را در مرد کاهش می دهد . این روش را می توان جندین بار در حین نزدیکی تکرار نمود تا عمل پیش نوازی و ملاعبه بدون انزال ادامه پیدا کند . این عمل می تواند موجب امتداد یافتن و طولانی شدن فاز هیجانی شده و طرف مذکر را به انزال طبیعی یا دیررس عادت می‌دهد .

ب ) روش توقف – شروع : تمرین این روش می تواند موجب شود مرد از ارگاسم اطلاع بیشتری یافته بر روی آن متمرکز شود و مهارت کنترل بر روی هیجانات جنسی را کسب نماید . در این روش زن با دست آلت تناسلی مرد را تا زمانی که مرد بر احساسات خود متمرکز شود ، تحریک می‌کند. زمانی که احساس ارگاسم شکل گرفت ، مرد از زن بخواهد تحریک را متوفق کرده تا حالت تنش از بین برود و با کاهش تحریک ، زن مجددا این عمل را تکرار نماید .

۳ – تاخیر در انزال با استاده از درمانهای موضعی و کرم های بیحس کننده مانند اسپری و ژل لیدوکائین ۲% و همچنین استفاده از کاندم

نویسنده :admin
تعداد بازدید : 1041
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه