تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

توصیه هایی برای خانم های باردار

توصیه هایی برای خانم های باردار :

۱ – تا حد امکان مواد غذایی را در حد اعتدال مصرف نمایید . برای تامین کلسیم روزانه تا ۱ لیتر شیر و یا جایگزین های آن ( پنیر ٬ ماست ٬ دوغ) استفاده نمایید .

۲ – از ترکیبات آهن روزانه طبق تجویز پزشک استفاده کرده و در فرصت های مناسب هر روز از نور آفتاب بهره گیری نمایید .

۳ – خانم باردار باید تا آخر ماه ششم هر ماه یکبار ٬ از ماه هفتم هر دو هفته یکبار  ٬ از ماه نهم هر هفته به درمانگاه مراجعه نماید .

۴ – حدودا ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم اضافه وزن در دوران بارداری طبیعی است و عدم افزایش وزن بطور مناسب خطرناک خواهد بود و باید مورد توجه قرار گیرد . ( خانم باردار باید یک رژیم غذایی مناسب و متنوع دریافت نماید )

۵ – در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر به پزشک یا درمانگاه مراجعه نمایید :

● خروج ناگهانی مایع از واژن

● خونریزی و یا خروج ترشحات خون آلود از واژن

● احساس درد در ناحیه کمر

● کاهش حرکات جنین

● تهوع و استفراغ شدید .

● ورم دست و صورت .

● افزایش زیاد و ناگهانی وزن

● سردرد های شدید یا سرگیجه

● تاری دید ٬ تب و لرز ٬ تنگی نفس

● دردهای مکرر و منظم در ناحیه شکم که با گذشت زمان فواصل درد کمتر و طول مدت آن بیشتر می شود .

۶ – از لباس های راحت و گشاد استفاده نمایید لباس های زیرتان نباید از جنس نایلون باشد و باید آنرا هر روز عوض نمایید . از کفش پاشنه کوتاه و راحت استفاده کنید . سعی کنید کفشها حتی الامکان یک شماره بزرگتر باشد .

۷ – جهت پیشگیری از بیماری کزاز در نوزادان باید علیه این بیماری واکسینه شوید . جهت انجام واکسیناسیون به مرکز بهداشت بیمارستان مراجعه نمایید .

۸ – از مصرف دارو بدون نظر پزشک جدا خودداری نمایید بخصوص در سه ماه اول بارداری هنگام مراجعه به پزشک حتما ذکر کنید که باردار هستید .

۹ – در ماه آخر حاملگی هرچه بیشتر تحرک متعادل داشته باشید راحت تر زایمان می کنید ( ۲ تا ۳ ساعت پیاده روی در روز )

منبع : واحد آموزش بیمارستان هدایت

تعداد بازدید : 6904
 مقالات مرتبط :
 دیدگاه ها :
c
۱۳۹۱-۸-۱۴ 13:12:59

با سلام بنده در هفته ١٠بارداری به سر میبرم.خودم ٢٧سال و شوهرم ٢٩سال داریم و هیچ نسبت فامیلی باهم ندارم. اولین بارداری من است.در فامیل همسرم به جز خواهر شوهرم کسی مبتلا به بیماری خاصی نیست. طبق گفته مادرشان در ١.۵سالگی ناگهان دچار مشکل در راه رفتن شده است و کم کم اختلالات حرکتی.اسپاسم های عضلانی و گفتاری و…به او اضافه شده که به گفته پزشکان از آسیب مخچه ناشی شده که این آسیب مخچه دلیلش مشخص نیست! خواهر شوهرم هم اکنون نزدیک ۴٠سال دارد و از ١.۵سالگی نوعی فلج مغزی گرفته است.دو فرزند دیگر مادرشوهرم که پسر هستند سالمند و فقط دخترشان این بیماری را دچار شده. آیا این بیماری ارثی است؟ برای سلامت جنین چه آزمایشات و تست هایی باید انجام دهم؟

آ .د کارشناس مامایی
۱۳۹۲-۵-۱۷ 14:12:09

سلام نه جای نگرانی نیست . تست های سلامت جنین شامل :دبل مارکر که در هفته 9 تا 13 انجام میشود و quad marker که در هفته 14 تا 21 انجام میشود که البته من به تمام خانمهای باردار انجام دبل مارکر را توصیه می کنم تا در صورت داشتن جنین مبتلا به سندرم داون یا سایر نقص ها بتوانند جنین را قبل از 19 هفتگی سقط کنند

 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه