تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

با اضافه کردن کمی فعالیت به اموری که انجام می دهید فعالتر شوید

افراد غیر فعال در بالاترین سطح خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند . هر گونه از فعالیتهای بدنی می توانند به آنها در دستیابی به شیوه زندگی سالمتر کمک کند . بدن برای سالم بودن به ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه احتیاج دارد .

با قرار دادن فعالیت بدنی در امور روزانه خود می توانید به سطح معقولی از فعالیت بدنی که بطور محسوسی در سلامتی شما نقش دارد برسید .

اگر شما فردی غیر فعال هستید می توانید با اضافه کردن کمی فعالیت به اموری که انجام می دهید فعالتر شوید  :

۱ – به جای استفاده از تلفنهای بی سیم ٬ برای پاسخ دادن به تلفن راه بروید .

۲ – در محل کار از پله به جای آسانسور استفاده کنید .

۳ – برای رفتن به مرکز خرید بجای استفاده از اتومبیل پیاده روی کنید .

۴ – بجای استفاده از تلفن تا دفتر همکارانتان راه بروید .

۵ – بجای استفاده از پله برقی از پله های معمولی در فروشگاه ها و … استفاده نمایید .

۶ – جمع آوری برگ ها در حیاط ٬ برف روبی و کارهای نظیر آن را خود انجام دهید .

۷ – ماشینتان را خود تان بشویید .

۸ – جاروبرقی بکشید و کارهای منزل را به صورت منظم انجام دهید .

نکات ضروری در تمرین کردن :

۱ – فعالیتی را انتخاب نمایید که از آن لذت ببرید .

۲ – ۳۰ دقیقه در روز ورزش نمایید . اگر به تقسیم زمانها احتیاج داشتید آنها را به سه قسمت ۱۰ دقیقه ای قسمت کنید

۳ – اگر برای مدتی ورزش نکرده اید ٬ برای آمادگی برای تمرینات سنگینتر به تدریج شروع کنید .

۴ – قبل از ورزش کردن خوب گرم کنید و حرکات کششی انجام دهید .

۵ – با سرعت خودتان تمرین کنید .

۶ – قبل از تمرینات اصلی از حرکات کششی استفاده نمایید .

۷ – بعد از اتمام تمرین به طور تدریجی سرد کنید .

۸ – اگر مراحل را از دست داده اید برای شروع مجدد از سطوح پایینتر آغاز نمایید .

۹ – اگر از فعالیت خود خسته شدید نوع فعالیت خود را تغییر دهید .

منبع : مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی – اداره قلب و عروق

تعداد بازدید : 2260
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه