تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

فقدان استفاده صحیح از آنتی بیوتیک ها موجب نگرانی درجهان شده است

یک مقام سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت : فقدان استفاده صحیح از آنتی بیوتیک ها موجب نگرانی جهانی به ویژه در کشورهای آسیایی و درهند شده است .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری هندی پی تی آی ،مدیر منطقه آسیای سازمان بین الملی بهداشت حهانی در دهلی نو افزود : سوء مصرف استفاده از داروهای آنتی بیوتیک به مساله ای بزرگ تبدیل شده و به علت مقاوم شدن میکروب ها به تدریج درحال بازگشت به دوره قبل از داروی آنتی بیوتیک هستیم .ساملی پلیانبانگ چانگ  گفت : اگر چنین رویه ای ادامه یابد تلفات ناشی از امراض عفونی و مسری غیر قابل درمان خواهد شد و توسعه بشری را دچار مشکل خواهد کرد.

وی گفت : دربررسی انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی تنها درکشور هند با بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت ۵۳ درصد مردم از داروهای پادزی درست استفاده نمی کنند و حتی ۴۸ در صد مردم درصورت عدم تجویز آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی پزشک خود را عوض می کنند.

وی گفت: پزشکان هندی در ۱۶ درصد موارد تب ، ۱۷ درصد موارد سرفه ، ۱۸درصد موارد اسهال و ۴۸ درصد موارد ترشح گوش داروهای آنتی بیوتیک تجویز می کنند که لازم نیست .

وی گفت : ۵۳ درصد مردم بدون نسخه داروهای آنتی بیوتیک مصرف می کنند و سو ء مصرف آنتی بیوتیک موجب شده تا علایم بیماری های عفونی و میکروبی وخیم تر وشدید تر شود.

وی گفت : مساله مقاومت میکروبی و مقاومت دارویی داروهای آنتی بیوتیک را بی اثر می کند و سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواستار تعهد به مقابله صحیح با میکروب ها برای حفظ داروهای آنتی بیوتیک برای نسل های آینده می باشد.

تولید آنتی بیوتیک فرآیند پیچیده و پر هزینه ای درکشور ها داشته اما به علت سوء مصرف اثرات این داروی مهم برروی بیماریهای عفونی روز به روز درحال کاهش است .

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۳۰۳۲۷۹۱۰

تعداد بازدید : 1088
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه