تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

حساسیت چشمی در فصل بهار افزایش می یابد

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : بروز حساسیت چشمی در فصل بهار به دلیل وجود گرده های گیاهان در هوا ، شیوع فراوانی دارد.

 

دکتر سوسن مقدسی پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود : قرمزی چشم و خارش از جمله نشانه های حساسیت فصلی بوده که معمولاً این عارضه از سنین پنج سالگی شروع می شود و این عارضه در پسرها بیشتر از دخترها شایع است.

وی درباره راه های پیشگیری از ابتلا به این عارضه گفت : دوری از مناطق دارای گرده گیاهان و همچنین استفاده از عینک های آفتابی در هنگام خروج از منزل ، در عدم تشدید حساسیت های فصل بهار مؤثر است.

مقدسی پور ، شستشوی مرتب چشم با آب خنک و استفاده از کمپرس یخ را در درمان حساسیت چشمی فصل بهار بسیار موثر دانست.

به گفته وی ، چشم دریچه‌ای به جهان خارج است و وقتی چشم‌ها باز است ، ملتحمه (بافت پوششی مخاطی کره چشم ) در تماس مستقیم با مواد حساسیت زای موجود در هوا قرار می گیرد که این وضعیت می تواند این عارضه را در چشم انسان بوجود آورد.

این متخصص چشم گفت : کراتوکنژنکتیویت (التهاب ملتحمه و قرنیه) بهاره نیز در مناطق روستایی گرمسیر و در نوجوانان به ویژه پسرها اتفاق می افتد و قبل از ۲۰ سالگی به تدریج بهبود می یابد.

مقدسی پور افزود : در این نوع بیماری ، چشم‌ها دچار خارش شدید و پلکها نیز متورم و سنگین می‌شود و در مواردی نیز فرد ظاهر خواب آلوده پیدا می‌کند، در این حالت ممکن است حساسیت به نور ایجاد شود و معمولا ترشحات شیری رنگ چسبناک در گوشه چشم‌ها جمع می‌شود.

این متخصص چشم، مؤثرترین درمان این بیماری را استفاده از قطره های استروئید چشمی (برای مدت کوتاه و زیر نظر چشم پزشک) عنوان کرد و افزود : همچنین می توان برای کمک به کنترل این بیماری و جلوگیری از عود آن از قطره های آنتی هیستامین موضعی نیز استفاده کرد.

مقدسی پور توصیه کرد، استفاده از عینکهای آفتابی با شیشه بزرگ و دسته های ضخیم (که از ورود گرد و خاک به چشم جلوگیری می کند) می تواند به کنترل بیماری کمک کند.

منبع :

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۳۰۳۲۲۵۸۲

تعداد بازدید : 971
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه