تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

داروهای ضد میکروبی متناسب با شرایط فردی تجویز می شود

رییس اداره بیماری های منتقله از غذا و عفونت های بیمارستانی گفت: داروهای ضد میکروبی و آنتی بیوتیک ها متناسب با سن ، جنس ، وزن و سایر شرایط هر فرد تجویز می شود لذا توصیه آن به دیگران ، اقدامی کاملا اشتباه است.

دکتر  حسین معصومی اصل به خبرنگار اجتماعی ایرنا ، گفت: مصرف خودسرانه و سو مصرف داروهای ضد میکروبی از جمله آنتی بیوتیک ها ، مقاومت میکروبی را در سطح جهان افزایش داده است.این متخصص عفونی کودکان اظهار داشت: آنچه امروز بیش از هر چیز دیگری نگران کننده است رفتارهای غیر بهداشتی مردم در مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها است که می تواند این مقاومت میکروبی را به شدت افزایش دهد.

وی در زمینه پیشگیری از مقاومت ضد میکروبی به مردم توصیه کرد، بدون نسخه اقدام به تهیه آنتی بیوتیک نکنند.

معصومی ادامه داد : بیماران باید فقط با نظر پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنند و تکمیل دوره دارویی برای کاهش مقاومت میکروبی الزامی است.

وی گفت : افراد نباید داروها بویژه آنتی بیوتیک هایی که برای خودشان تجویز شده را به دیگران توصیه کنند و متوجه باشند که آنتی بیوتیکها تزریقی یا خوراکی بر یکدیگر برتری ندارند و نوع و مقدار دارو باید با تجویز و تایید پزشک باشد.

رئیس اداره بیماریهای منتقله از غذا و عفونت های بیمارستانی ، افزود : هنگام مراقبت از بیماران عفونی ، فرد باید به طور مرتب دست ها را ضد عفونی کند تا از انتقال این عفونت به سایر افراد خانواده و جامعه پیشگیری شود.

این متخصص تصریح کرد ، داروهایی که تاریخ مصرف آن گذشته است نباید در خانه نگهداری شود. وی در ادامه از والدین خواست برای درمان هر بیماری ویروسی از جمله سرماخوردگی از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک برای کودکانشان خودداری کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۳۰۳۲۳۵۸۴

تعداد بازدید : 979
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه