تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

کرم روشن کننده – آموزش تهیه ی فوری کرم و لوسیون روشن کننده در منزل

تیره شدن پوست به دلایل مختلفی مانند آلودگی هوا ، نور خورشید و واکنش های شیمیایی ایجاد می شود. از اینرو  نه تنها افراد با پوست تیره ، بلکه کسانی که پوست روشنی نیز دارند به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل می باشند و معمولا اولین راه را کرم های سفید کننده می دانند ولی به دلیل تحمیل هزینه های بالای این کرم ها ، اکثر افراد از مصرف دایمی این کرمها صرف نظر می کنند .

کرم روشن کننده  - آموزش تهیه ی فوری کرم و لوسیون روشن کننده در منزل :

تهیه ی فوری کرم های روشن کننده در منزل :

با استفاده از این آموزش ، می توانید با کمترین هزینه و با استفاده از مواد گیاهی و طبیعی ، پوست با طراوت و شادابی داشته باشید .

تذکر : بمنظور افزایش میزان تأثیر  مواد دست ساز خانگی جهت روشن نمودن پوست ،  سعی کنید طبق دستور گفته شده عمل نمایید .

ماست و عسل بهترین روشن کننده :

یک قاشق مرباخوری عسل ، مقدار کمی زردچوبه ، پودر بادام خام (۴ عدد) ، دو قاشق سوپ خوری آبلیمو و نصف فنجان ماست ساده را با هم ترکیب کنید و هر شب بعد از شستشوی صورت خود از این کرم روشن کننده استفاده کنید و صبح آن را بشویید.

زردچوبه و آبلیمو :

با ترکیب کمی زردچوبه ، ده قطره آبلیمو و دو قاشق مرباخوری آرد گندم می توانید یک کرم روشن کننده تهیه کنید و هر شب آن را بر روی پوست تمیز خود بمالید و صبح آن را بشویید. کسانی که پوستشان حساس است می توانند به جای استفاده از آبلیمو در ترکیب ها از آب استفاده کنند.

 تهیه ی کرم روشن کننده با گلاب :

روشن کننده ای با ترکیب پانزده قطره گلاب با یک فنجان آبلیمو را برای خودتان تهیه کنید و با پنبه به صورت دورانی بر روی پوست تمیز خود بمالید. این کار را می توانید هر روز انجام دهید.

روش تهیه ی لوسیون روشن کننده :

پنج تا ده قطره آبلیمو را در ظرفی ریخته و دو قاشق مرباخوری آرد نخود را با مقداری زردچوبه به آن اضافه و مخلوط کنید سپس خامه پرچرب را توسط یک قاشق مرباخوری به ترکیب بالا اضافه کنید. افزودن خامه تا جایی ادامه می یابد که ترکیب بالا مانند لوسیون غلیظ شود و بتوان از آن براحتی استفاده نمود .

در نهایت  لوسیون روشن کننده را بر روی قسمتی از پوست که می خواهید روشن شود بمالید و بگذارید خشک شود و بعد آن را بشویید.

می توانید روزی یکبار از این لوسیون استفاده نمایید .

لازم است بدانید که آبلیمو می تواند پوست های حساس را تحریک کند لذا در صورتی که پوست حساسی دارید در ترکیبات یاد شده از آبلیموی کمتری استفاده کنید.

کسانی که به هر دلیلی وقت کافی برای تهیه ی کرم های روشن کننده ندارند ، می توانند برای روشن کردن پوست خود به توصیه های زیر عمل کنند :

۱ – همواره  ۳۰ دقیقه قبل از خارج شدن از منزل کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۲ – مشکلات گوارشی می توانند باعث تیرگی پوست شوند پس سعی کنید تغذیه ی مناسبی داشته باشید. از سبزیجات ، حبوبات و مرکبات بیشتری استفاده کنید.

۳ – سعی کنید در طول روز به مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید  چراکه این کار باعث پیری زودرس و تیرگی پوستتان می شود.

۴ – به جای صابون از پاک کننده های ملایم آرایشی استفاده کنید.

۵ – نوشیدن هفت لیوان آب در روز را فراموش نکنید زیرا در برخی مواقع آب پوست به سرعت تبخیر شده و این خود باعث ایجاد چین و چروک در پوستتان خواهد شد. پس با نوشیدن میزان لازم مایعات  ، آب از دست رفته پوستتان را بازگردانید.

۶ – سعی کنید استرس و کم خوابی را از خودتان دور کنید.

۷ – الکل ، سیگار ، قهوه برای پوستتان مضر است پس از مصرف آنها خودداری کنید.

۸ – در نهایت بیاد داشته باشید با ورزش منظم ، می توانید پوست شادابی داشته باشید.

نویسنده :admin
تعداد بازدید : 1204
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه