تبلیغات :
 پزشکی - لوازم پزشکی - سربکوبی صنعتی و پزشکی - شیلدینگ mri - تجهیزات پزشکی دژپاد

چین و چروک در پوست صورت

با بروز اولین علائم پیری و چین و چروک در چهره بسیاری از افراد به دنبال روشی جهت بازگرداندن و یا پنهان نمودن آنها می گردند که امروزه شاهد تبلیغات وسیعی در این زمینه هستیم . روشهایی نظیر تزریق ژل ٬ تزریق بوتاکس ٬ کشیدن پوست و استفاده از انواع کرم های پوست و زیبایی .

چین و چروک در پوست صورت و Anti_Wrinkle_Creamاما بهتر است بدانید با پیر شدن و افزایش سن متناسب با سایر نقاط بدن تغییراتی هرچند جزئی در  استخوانهای فک و صورت ایجاد می شود که از مهمترین این تغییرات :

● کاهش تراکم استخوانهای ( پوکی استخوان ) صورت همراه سایر استخوانهای بدن

● کاسه چشم فرد پهن تر شده که چین و چروک پیشانی تاثیرات بیشتری در این مناطق خواهد داشت .

● گردی و انحنای استخوانهای گونه کاهش می یابد .

● شاهد کاهش فاصله میان برآمده ترین نقطه پیشانی با استخوان بینی خواهیم بود .

● فاصله بین نوک بینی و چانه کاهش می یابد که دلایل آن را می توان کاهش تراکم استخوانی و از بین رفتن بافتهای غضروفی در بینی که در صورت ازدست دادن دندانها این کاهش فاصله به میزان قابل توجهی مشاهده می شود .

● بازتر شدن مجاری تنفسی در استخوان بینی .

علاوه بر اینها پیری عامل کاهش عمده حجم بافت های نرم بدن می باشد که سریعتر از سایر تغییرات خود را نشان می دهد .

نکته قابل توجه در اینجا بروز سریعتر این عوارض در زنان نسبت به مردان می باشد لذا توصیه می شود  از کرم های آرایشی بخصوص انواع کرم های ضد آفتاب و برنزه  کمتر استفاده شود و از استعمال سیگار اجتناب شده و استخوانهای خود را با پیاده روی و ورزش تقویت نمایند .

البته یکی از مهمترین عوامل پیری و ایجاد چین و چروک عمیق در پوست صورت نور آفتاب می باشد  که به راحتی با مقایسه مقدار این چین و چروک ها با سایر نقاطی از بدن که آفتاب به آنها نتابیده متمایز می شود . علاوه بر این نور مستقیم آفتاب می تواند کلاژن را کاهش داده ٬ خال و لک در پوست ایجاد نموده و احتمال بروز سرطان پوست را افزایش دهد . که علت آن تابش اشعه ماوراء بنفش به پوست می باشد که با افزایش طول موج آن احتمال سرطان زایی این تابش ها افزایش می یابد

بروز چین و چروک ناشی از افزایش سن :

به مرور زمان و همزمان با ایجاد واکنشهای بیوشیمیایی متعدد در بدن شاهد تغییراتی در رنگ و شکل پوست خواهیم بود از جمله این تغییرات :

● نریختن سلول های سطحی پوست ( سلول های اپیدرم پوست ) و شکستن و از بین رفتن رشته های کلاژن و الاستین در پوست  که به مرور زمان موجب ایجاد خطوط ظریفی در اطراف چشم ها کنار دهان و روی پیشانی می شود

● از دست دادن توانایی پوست در حفظ رطوبت خود ٬ تنظیم دما و مقاومت در برابر عفونت ها

● افزایش احتمال تکثیر خارج از کنترل در سلول های پوست و در نهایت بروز سرطان های پوست با آسیب دیدن DNA

منبع : بخش تغذیه و سلامت تبیان

تعداد بازدید : 2250
 مقالات مرتبط :
 ارسال دیدگاه :

نام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایمیل
وبلاگ
دیدگاه